Syndrom suchého oka

je porucha, při níž se nedostatečně myje povrch oka

Syndrom suchého oka

CO JE SYNDROM SUCHÉHO OKA?

Syndrom suchého oka je stav, při kterém se netvoří dostatečný počet slz v kvalitě potřebné na zvlhčování povrchu oka. K tomuto syndromu dochází ve zvýšené míře u pacientů ve věku nad 50 let, u žen procházejících menopauzou, u pacientů po operaci nemoci oka, ale i u lidí, kteří hodně času stráví prací s počítačem.

Syndróm suchého oka

Onemocnění většinou postihuje obě oči a mezi jeho hlavní projevy patří:

• pocit pálení a svědění
  • zvýšená citlivost na světlo, kouř nebo vítr
  • únava a zarudnutí očí
  • tlak a bolest hlavy.

Uvedené příznaky bývají individuální, stejně i příčina vzniku onemocnění. Tou může být poškození oka a oční onemocnění způsobující nerovnosti na povrchu rohovky a spojivky, akné, nemoci jater či jisté druhy léků. Důvodem nedostatečné tvorby slz bývají i environmentální faktory jako vítr, příp. klimatizace, kouř z cigaret, dráždivé světlo, dále chemikálie a nevhodná kosmetika.

Prejavy suchého oka

JAK SE SYNDROMU SUCHÉHO OKA ZBAVIT

Léčba suchého oka závisí na příčině jeho vzniku. Nejčastěji se léčí očními kapkami a spreji, aplikováním umělých slz či gelů. Pokud klasické metody nezabírají, řešením může být dočasné nebo trvalé zablokování očních kanálků pomocí implantátů, čímž se zabrání odtékání slz.

Pokud je příčinou syndromu problém s funkčností očních víček, pomůže jejich plastická operace. Operace probíhá v lokální anestézii a po jejím absolvování můžete jít ihned domů. Ránu vám po operaci ošetříme a přelepíme, a tak zamezíme kontaktu s vodou. Po pěti dnech následuje kontrola, na které vám odstraníme stehy. Dva až tři týdny po operaci se v oblasti očí mohou objevovat modřiny a otoky, ty však po čase zmizí. K stabilizaci výsledku operace dochází po 4 - 8 týdnech.

Liečba suchého oka

Syndrom suchého oka nepříznivě ovlivňuje kvalitu života. V případě zájmu o jeho léčbu nás neváhejte kontaktovat.