Keratokonus

vrozené onemocnění rohovky, ze skupiny rohovkových dystrofií, nazývaných také ektázie rohovky

Keratokonus

Co je keratokonus?

Keratokonus je vrozené onemocnění rohovky, které se projevuje jejím postupným ztenčováním a vyklenutím do kuželovitého tvaru. Příčinou je oslabení rohovkové tkáně. Příznaky keratokonu jsou problémy při řízení, čtení, zdvojené či stínované vidění.

Onemocnění může být spojeno s dalšími očními či celkovými onemocněními jako jsou všechny alergie (atopický ekzém), Downův zda Turnerův syndrom a také se dotykem očí u dětí. Vzniká v období puberty, mezi první příznaky patří nárůst krátkozrakostiastigmatismu. Čím dříve se onemocnění projeví, tím je větší pravděpodobnost jeho postupu ai potřeba zahájení léčby. Obvykle jsou keratokonom zasaženy obě oči, ale v různé míře a onemocnění postupuje většinou jen do 40. roku života.

Jak se keratokonu zbavit?

Přesná příčina onemocnění není známa, léčbou se keratokonus dokáže pouze zmírnit či stabilizovat. V závislosti na stadia nemoci existují tyto způsoby léčby:

1. - 2. stadium

• Brýle / čočky nabízejí dočasné řešení problému, které není tak efektivní jako další formy léčby.
  • CXL - corneal crosslinking je nová a minimálně invazivní forma léčení keratokonu. Je založena na zpevnění kolagenových vazeb v tkáni rohovky a může se kombinovat is jinými typy léčby pro co nejlepší výsledky.

3. - 4. stadium

• Plastové rohovkové implantáty - mají schopnost výraznější korigovat patologické vyklenutí rohovky
  • Transplantace rohovky  je v pokročilých stadiích často jediným možným způsobem obnovy vidění. Je možná náhrada části tloušťky rohovky, nebo rohovky v celé tloušťce.

Pro koho je operace vhodná

Operace je správnou volbou pro všechny, ve kterých onemocněních naplno propuklo a léčba kontaktními čočkami nezabírá. Typ operace urči lékař po důkladném předoperačním vyšetření na základě stádia, ve kterém se onemocnění nachází. Objednejte se na prohlídku ještě dnes.